Wil jij minder ‘business’ waste en waardevolle tijd overhouden?

Als je visionair vooruit denkt, heb je geen bureaucratie nodig. 

Als je gedreven mensen hebt, heb je geen hiërarchie nodig. 

Wanneer je opgelijnde routines hebt, heb je geen intensieve controles nodig. 

Wanneer je een cultuur combineert met visionair ondernemerschap krijgt je de alchemie van de magische prestaties.

Vision is the art of seeing what normaly is invisible.

 

Verbeter nu de grip op jouw bedrijf

Bedrijven die uitsluitend op winst sturen zijn niet ‘for the long’ run gebouwd, ze raken uiteindelijk overbodig of worden opgeslokt. Visionaire bedrijven hebben naast winst vooral veel aandacht voor hun ‘magische drive’; ze hebben een droom en geven daar betekenis aan door middel van een ambitieus streven; een visie. Ze beschikken ze over een scala aan meetbare doelen en strategieën die allemaal geladen zijn door hun ‘core’ ideologie. De ‘core’ laten ze nooit los terwijl ze hun visie iedere 3-5 jaar veranderen. Zo zorgen visionaire bedrijven voor een constante groei in hun markt. Het is geen kwestie van OF maar van EN!

Visionaire bedrijven zijn bovendien niet afhankelijk van een charismatische CEO. Ze hebben een diep geloof in hun droom en de moed om daar op te sturen. De effectiviteit en rendement van visie gedreven bedrijven is dan ook vele malen hoger dan bij ‘algemene’ bedrijven. Uit intensief onderzoek van Jim Collins en Jerry Porras  (Built to Last) blijkt ook dat ze een opmerkelijke veerkracht hebben (zeker tijdens crisistijden) en altijd sterker terug komen bij tegenslag, daar waar de anderen ten onder gaan in de ‘wild water’ fase.

Werkwijze van Grip door Visie

Grip door Visie richt zich altijd eerst op de vraag wat de drijvende kracht is van de oprichter, ‘hoe is hij of zij in essentie geladen’. Van daaruit stellen we de ‘core’ of te wel het unieke vermogen van het bedrijf vast. Dit is de meest vitale en onuitputtelijk bron die er is in een bedrijf. Die verbinden we aan een uitdagend visie voor de komende 3-5 jaar, daar richten we alle energie, informatie en middelen telescopisch op.  Denk bijvoorbeeld aan de initiële missie van Walt Disney; “in iedere huiskamer iedere dag een gelukkig moment voor het hele gezin creëren.” Deze ‘core’ zie je overal in terug, zowel in de pretparken als animatie films (keer op keer gewaagde moves – uitdagende visies- van een bedrijf dat geen enkele ervaring had in deze industrie). De ‘core’ van Walt Disney is tot op de dag van vandaag nooit verandert, de groei van het bedrijf wel.

De Grip methode

  1.  De geladenheid en het unieke vermogen van de oprichters is leidend (‘core’)
  2.  Vertaling naar een visie over 3-5 jaar (groei)
  3.  Invoeren in de interne organisatie structuur (aligment)
  4. Borgen van het nieuwe NU
De vier Vitale stappen voor een visie gedreven bedrijven. Laad en behoudt de 'core idelogie' en stuur met een eigenzinnige en uitdagende visie op verandering.
De vier Vitale stappen van visie gedreven bedrijven

 

 

 

 

 

Grip kijkt onder het oppervlak.

Een ondernemer en of leider wil geloofwaardig zijn naar zijn mensen en klanten. Grip door Visie kijkt daarom altijd naar het totaalplaatje. Daarbinnen wordt continu de samenhang tussen de ‘core’, organisatievisie, strategische doelen, processen en dagelijkse acties in de cultuur en structuur geactiveerd (het nieuwe NU model)

Grip verbetert altijd de ondernemers ‘footprint’

  • Altijd duidelijk voor iedereen waar het bedrijf voor staat
  • Scherp centraal beeld in alle lagen waar het bedrijf de komende 3-5 jaar naar toe beweegt
  • Besturing en planning is meetbaar en op maat
  • Team ontwikkeling in 12 stappen (Tripple T van Double Healix)
  • Gedreven energie, informatie en middelen zijn effectief gericht door de visie

Visie en resultaat zijn bij Barbara altijd onlosmakelijk met elkaar verbonden, daarin schuilt haar kracht.
 Mike Vink (Schiphol Security)
Barbara is als lid van het MT van grote strategische waarde geweest op het juiste moment in ons bedrijf.
Hajo van Beijma (TTC Mobile)
Ze kan zeer goed afstand bewaren tot details, en voegt juist vanuit een overkoepelende blik waarde toe.
Frank Kuipers (COT crisisbeheersing)

“Great colleague and lot of fun to work with!”

Manon Plantenberg (TTC Mobile)